تونر پاک کننده صورت چیست؟ و چه تاثیری روی پوست دارد

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن1

تونر چیست؟

برخی از متخصصان پوست و مو پیشنهاد می کنند که به جای استفاده از ماسک های مختلف پوستی مانند ماسک صورت برای پوست چرب، پوست خشک، حساس و غیره تونر را روی میز آرایش خود اضافه کنید که بسیار مؤثرتر است. این محصول برای داشتن سلامت بیشتر، پاکسازی پوست را به گونه ای انجام می دهد که منافذ پوست از هر آلودگی یا گرد و غبار پاک شود. بدانید که حتی شستشوی صورت با پاک کننده های صابونی که معمولاً بعد از حضور در هوای آلوده انجام می شود، هم نمی تواند تأثیر تونر را داشته باشد. چرا که صابون یا شوینده ها قادر نیستند به منافذ پوست نفوذ کنند.

تونر پاک کننده  صورت

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می گیرند. این مرطوب کننده های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می کنند.

بیشتر تونرها از محلول های بر پایه آب تشکیل شده اند و دارای مواد تشکیل دهنده فعالی مانند عصاره گیاهان یا اسانس های روغنی هستند که با توجه به نوع تونر که برای چه پوستی طراحی شده است، درصدشان تغییر می کند. بیشتر تونرها آبکی هستند ولی مدل های ژلی و سرمی هم در فروشگاه ها عرضه می شوند.اگر پوستتان چرب، مختلط و یا خشک است می توانید نوعی از تونر را خریداری کنید که با خصوصیات پوستی شما هماهنگ است. با انتخاب تونر مناسب، چربی پوست صورت متعادل می شود و پوستی شفاف و سالم را به شما هدیه می دهد.

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

استفاده از یک تونر مناسب بخش مهمی از فرایند مراقبت روزانه پوست است. اگرچه در گذشته باور بر این بود که این نوع محصولات به دلیل وجود الکل در ترکیبات خود رطوبت پوست را از بین می‌برند، اما واقعیت این است که یک تونر مناسب سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

تاثیر یک تونر خوب در مراقبت از پوست

تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب، سرشار از ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند بر حس و حال پوست شما تاثیر بگذارند. هدف استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی آن است. موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در کمک به سلامت پوست ایفا کند.

حتی اگر از ملایم‌ترین شوینده صورت موجود در بازار هم استفاده کنید، استفاده از یک تونر باعث می‌شود مواد حیاتی ( که به واسطه‌ی استفاده از شوینده‌ها از پوست پاک می‌شوند) مجدداً احیا شوند.

یک تونر خوب می‌تواند به سرعت و به صورت اساسی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، عوامل تسکین‌دهنده‌ و ترکیبات آبرسان حیاتی و مورد نیاز پوست را تامین کند.

استفاده از یک تونر مناسب نه تنها باعث تقویت ظاهر بافت سطحی پوست می شود، بلکه به شادابی، نرمی و آبرسانی آن نیز کمک می‌کند؛ در عین حال آخرین آثار باقیمانده آرایش را نیز از پوست‌تان پاک می‌کند.

با انتخاب درست تونر (با فرمول مناسب برای پوست‌تان) به مرور شاهد نتایج خوبی خواهید بود. همان‌طور که بسیاری پزشکان پوست تصدیق می‌کنند امروزه استفاده از تونر، دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

تونر  پاک کننده صورت

چه زمان و چگونه از تونر استفاده کنیم؟

تونر در واقع یکی از مراحل مراقبت از پوست است که بعد از شستشوی صورت و قبل از کرم، استفاده می شود. تصور نکنید تونر می تواند جایگزین شوینده های صورت باشد، بلکه باید به تونر به عنوان مرحله متفاوت و جدیدی در تمیز کردن پوست نگاه کنید که تأثیر بیشتر در پاکسازی صورت می گذارد.

چگونه از تونر استفاده کنیم؟ بعد از اینکه صورت خود را با آب گرم و ژل یا صابون مخصوص شستید، کمی آب سرد روی صورت بپاشید. سپس برای استفاده از تونر صورت، یک پد پاک کننده آرایش یا پنبه گلوله شده را بردارید، چندین قطره از تونر را روی آن بریزید و پد را روی پوست صورت و حتی گردن بمالید. تونر را می توانید دو بار در روز و بعد از تمیز کردن صورت استفاده کنید.

البته باید توجه داشته باشید که فرمولاسیون تونر با پوستتان سازگاری داشته باشد. اگر با استفاده از تونر پوست صورت خشک شد و یا به خارش افتاد، دفعات استفاده را کم کنید. برای تونرهای قوی تری که برای درمان جوش استفاده می شوند، استفاده دو روز یک بار هم مناسب است.

نحوه استفاده به صورت خلاصه

  • قبل از خواب هرگونه آرایشی روی صورتتان را به خوبی پاک کنید و با آب سرد، صورت خود را بشویید.
  • با استفاده از یک پد آرایشی یا پنبه، تونر را به پوست صورت و گردن خود بزنید.
  • صبح روز بعد، پس از بیدار شدن صورت خود را با آب بشویید.
  • جهت به جریان انداختن خون، پنبه را با ملایمت به حالت دورانی روی پوست صورت خود بکشید.
  • توجه داشته باشید از استفاده تونر به دور چشم و نواحی لب خودداری نمایید.

تونر پاک کننده صورت

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم