ماسک ها چه تاثیری روی پوست می گذارند؟

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن0

اگر چه ماسک‌های صورت به عنوان یک روش درمانی بلند مدت برای آکنه به حساب نمی‌آیند اما تاثیر خوبی بر روی آرامش پوست، رفع التهابات و جلوگیری از ایجاد جوش‌ در آینده دارند. به دنبال خرید ماسک‌های صورت حاوی سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پروکسید و سایر ترکیبات طبیعی نظیر ماست و عصاره میوه پاپایا باشید. این ترکیبات به خوبی قادر به پاکسازی سلول‌های مرده پوست و مواد دیگری نظیر چربی و گرد و غبار هستند تا منافذ پوست همواره به اندازه کافی باز باشد.

جو دوسر و آلوئه ورا نیز خاصیت آرام‌بخشی زیادی داشته و اگر چربی بیش از حد پوست باعث بسته شدن منافذ یا ایجاد جوش شده است می‌توانید به سراغ ماسک‌های خاک رس و زغال بروید.

پوست خشک بدون شک نیاز به آبرسانی دارد و به همین دلیل باید در هنگام خرید ماسک صورت حتما به ترکیباتی نظیر اسید هیالورونیک که توانایی بسیار بالایی برای نگهداری آب دارند، توجه داشته باشید. مرطوب کننده‌های طبیعی نظیر آووکادو یا شی باتر نیز نقش بسیار موثری در نرمی و مرطوب سازی پوست دارند.

ماسک صورت

. آبرسانی ماسک صورت به پوست

آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص با افزایش سن، پوست رو به خشکی می‌رود و شما باید مراقبت‌های لازم را از آن به عمل آورید. استفاده از ماسک یکی از روش‌های آبرسانی به پوست است که می‌تواند مانع از خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک روی آن شود. ماسک با روش رطوبت رسانی از بیرون پوست، توانایی آبرسانی و جلوگیری از خشک شدن آن را دارد. به این شکل رطوبت سلول‌های لایه شاخی و تورژسانس بالا می‌رود، سلول‌ها ورم می‌کنند و به این ترتیب پوست شادابی خود را به دست می‌آورد.

2. پاکسازی عمیق پوست توسط ماسک صورت

یکی از راه‌های پاکسازی عمیق پوست، استفاده از ماسک‌های پاکسازی کننده صورت است.

  • پاکسازی سلول‌های از بین رفته با استفاده از ماسک یکی از بهترین روش‌های پاکسازی پوست است. به این ترتیب سطح رویی پوست از لایه‌های شاخی پاک شده و جای آن را سلول‌های جدید می‌گیرند.
  • پاکسازی چربی‌ها و آلودگی ها از دیگر کارهایی است که ماسک می‌تواند برای پوست صورت شما انجام دهد. به این شکل برخی از جوش‌ها و آکنه‌هایی که به دلیل بسته شدن منافذ پوست توسط چربی‌ها ایجاد شده اند نیز از بین می‌روند.
  • همچنین ماسک‌ می‌تواند با استفاده از ویتامین‌هایی که دارد کار تغذیه و بهبود بافت صورت را انجام دهد. به این شکل بافت صورت بهبود پیدا می‌کند.

ماسک پوست و صورت

. کاهش جوش سر سیاه

جوش‌های سر سیاه یکی از رایج‌ترین آکنه‌هایی است که ظاهر زشتی را به صورت می‌دهند. در عین حال این جوش‌ها سلامت و بهداشت پوست را هم به خطر می‌اندازند و به همین دلیل استفاده از انواع ماسک مانند ماسک خاک رس و ذغال می‌تواند چربی‌ها و منافذ بسته پوست را باز کند. به این ترتیب جوش‌های سر سیاه هم از بین می‌روند.

4. کاهش اثرات خستگی از روی پوست

اثر خستگی به خوبی می‌تواند در چهره افراد نمایان شود و روش‌های مختلفی برای برطرف کردن خستگی از روی پوست صورت وجود دارد. استفاده کردن از انواع ماسک‌ها یکی از روش‌های مؤثر برای از بین بردن چنین مشکلی است. ماسک با مرطوب نگه داشتن پوست می‌تواند اثرات خستگی را از بین ببرد و مانع از افتادگی پوست شما شود.

5. ماسک روشن کننده پوست است

تیره شدن پوست صورت دلایل متفاوتی دارد. اما یکی از اصلی‌ترین دلایل آن تولید بیش از اندازه رنگدانه توسط پوست است. بالا بودن ملانین پوست باعث می‌شود که برخی افراد نسبت به دیگران دارای پوست تیره‌تری باشند. حال اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که رنگ پوست صورت برایتان مهم است باید از یک راه مطمئن برای روشن‌تر کردن رنگ پوست و درخشندگی آن استفاده کنید. استفاده از انواع ماسک می‌تواند تیرگی پوست شما را از بین ببرد و شما را صاحب پوستی روشن و درخشنده کند.

ماسک صورت

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم