مراقبت از پوست در خواب

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن0

خوابیدن با آرایش یک ظلم بزرگ برای پوست هست! پس همیشه قبل از خواب آرایش صورت رو به طور کامل پاک کنید تا پوستتون فرصتی برای نفس کشیدن پیدا کنه. بهترین پیشنهاد این هست که آرایش رو با استفاده از یک پاک کننده آرایش ملایم از روی پوست پاک کنید و این کار رو خیلی با آرامش انجام بدید تا آسیبی به پوست، چشم و مژه ها وارد نشهمیسلار واتر یک محصول عالی برای این منظور هست که میتونید از داروخانه ها تهیه کنید.

مهم نیست چه نوع پوستی دارید. شما میتونید با استفاده از یک کلینزر (cleanser) یا پاک کننده ملایم پوستتون رو تمیز کنید بدون اینکه نگران از بین رفتن چربی یا روغن طبیعی پوست باشیداین کلینزر تمام آلودگی ها و مواد آرایشی باقی مونده روی پوست رو از بین میبره و کمک میکنه تا پوستتون تمیزتر باشه و یک جایگزین خیلی عالی و مناسب برای صابون هستند.

بسیاری از افراد تصور میکنند که استفاده از تونر برای مراقبت از پوست فایده ای نداره اما در حقیقت اینطور نیست! استفاده از تونر کمک میکنه تا سطح PH پوست متعادل بشه و همچنین رطوبت و چربی پوست در حد مطلوب و متعادل باقی میمونه. پس استفاده از تونر رو حتما به روتین مراقبت از پوست شبانه خودتون اضافه کنید.

یکی از تونرهای داروخانه ای و معتبر رو با نام Pixi Skintreats Glow Tonic میتونید تهیه کنید این تونر حاوی ویتامین ای و آلوئه ورا بوده که برای پوست بسیار موثر و مفید هست.

مراقبت از پوست در خواب

 بهترین زمان برای پاک سازی

برای داشتن ظاهری خوب، با طراوت و پوستی جوان و شاداب، ابتدا باید سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرید اما این روند ممکن است کمی به پوست شما آسیب وارد کند. لایه برداری لایه های تیره سطحی می تواند شما را در برابر نور خورشید و دیگر عناصر حساس کند، پس بهتر است شب ها از آن ها برای پوست استفاده کنید.

بسته به نوع پوست تان و حساسیت آن، ۲ شب در هفته از اسکراب های دانه دار یا لایه بردارهای شیمیایی حاوی گلکولیک یا سالسیلیک اسید استفاده کنید. همین طور هم می توانید از پدهای لایه برداری که در زمان لایه برداری با اسید لاکتیک ملایم رطوبت ایجاد می کنند، استفاده کنید. متخصصان پوست برای تیرگی پوست، برطرف کردن چین و چروک ها یا تجمع رنگدانه ها در بافت ها توصیه به استفاده از کرم ریتنوید که توسط پزشک تجویز می شود، کرده اند تا رشد سلول های تازه پوست را تقویت کرده، تولید کلاژن را افزایش داده و همچنین منافذ پوست را بازمی کند.

● برای فرار از خشکی

زمانی که خواب هستید، دمای بدن تان افزایش می یابد و سبب تعریق و از بین رفتن رطوبت پوست می شود که پوست را کاملا خشک می کند. این مسئله به ویژه در ماه های فصل زمستان که هوای بیرون خشک و هوای داخل خانه گرم است، اتفاق می افتد.

دکتر «رایان برسون»، دستیار متخصص پوست در دانشکده پزشکی «ویل کرنل» دانشگاه «کرنل»، می گوید: «برای آب رسانی به پوست، لایه نازکی مرطوب کننده که حاوی ماده ای است که رطوبت را به خود جذب می کند مانند هیالورونیک اسید یا گلیسیرین که به پوست آب می رساند و نیز سرامیدز که دیواره چربی را ترمیم خواهد کرد، به پوست تان بمالید. از محصولات آبرسان قوی که فرمولاسیون فاقد چربی دارند استفاده کنید که هنگام خواب کمک به نرمی و حفظ حالت ارتجاعی پوست تان خواهد کرد. برای بازگرداندن رطوبت به هوا، می توانید شب ها از دستگاه بخور در اتاق خواب تان استفاده کنید.»

مراقبت از پوست در خواب

ماسک شب صورت ونزن، حاوی عصاره گیاه جینسینگ و ترشحات حلزون می باشد که در قسمت بالا خواص و تاثیرات این دو را برایتان توضیح دادیم. ماسک شب ونزن هم که بر گرفته از عصاره این گیاه و ترشح حلزون است، اثر بخشی فوق العاده زیادی بر روی جوانسازی و زیبا سازی پوست صورت دارد. با سایت سایان سنتر همراه باشید تا بیشتر با این ماسک زیبا و بی نظیر آشنا شوید.

ماسک شب جینسینگ ونزن، مواد خود را به عمیق ترین لایه های پوست صورت، رسانده و در روند بهبودی و ترمیم رنگ پوست و مشکلات پوستی شرکت می کند. این محصول، دارای آنتی اکسیدان های قوی بوده و رادیکال های آزاد به خاطر این آنتی اکسیدان ها خنثی می شوند. ماسک مرطوب کننده شب ونزن حلزون، ناخالصی ها را از بین برده که باعث صاف شدن و یکدستی پوست صورت می شود.

هنگام استفاده ازاین ماسک، پوست به شدت آرام شده، کلاژن سازی در زیر پوست تحریک و باعث افزایش جریان گردش خون می شود. این ماسک، کاسه ای شکل بوده و ماسک نیز همانند کرم های بهداشتی است. ماسک شب ونزن، به شدت پوست را تغذیه و بلافاصله آن را نرم می کند و دیگر خبری از پوست زبر و خشک نخواهید داشت.

ماسک مرطوب کننده صورت جینسینگ ونزن، تیرگی ها و نقاط سیاه صورت را رفع کرده و باعث روشن تر شدن و شفافیت پوست صورت می شود. این ماسک شگفت انگیز را تنها از کمپانی سایان سنتر، با عالی ترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید. با سایان سنتر، همیشه و در همه جا بدرخشید.

مراقبت ار پوست در خواب

در طول شب برای ما، چه اتفاقی می افتد؟


شب بهترین زمان برای نشاط بخشیدن به جسم و روح است. در این مدت انواع بافت ها ترمیم می شوند و عضلات استراحت می کنند و به همین دلیل بعد از بیدارشدن فرد احساس بهتری دارد. مطالعات علمی نشان می دهند که سرعت و شدت سنتز بافت ها در طول خواب عمیق افزایش می یابد.
از ساعت 12 نصفه شب تا 4 بامداد مغز در فاز عمیق خواب می رود و همین موقع است که ترمیم بافتی به حداکثر میزان خود می رسد. این در حالی است که اگر به هر دلیلی بین ساعات 00:00 تا 4:00 بیدار بمانید این روند مختل خواهد شد. بنا به این یافته ها می توان دریافت که خواب راحت چقدر بر سلامت بافت های مختلف بدن تاثیر گذار است بنابراین هر عاملی که به خواب بهتر شما کمک کند به سلامت پوست و زیبایی تان هم کمک خواهد کرد.


پوست هرگز نمی خوابد؟


اینکه در طول شب شما می خوابید دلیل بر خوابیدن پوست شما نیست. درست است که پوست در زیبایی فرد نقش بسیار مهمی دارد اما وظیفه اصلی آن محافظت از بدن است. اصلا پوست حکم جلد بدن را دارد و از بدن در برابر گرما، سرما، نور خورشید، میکروب ها و مواد شیمیایی حفاظت می کند. برای اینکه پوست تان بتواند وظیفه اش را به نحو بهتری انجام دهد توصیه می کنیم که با مواد پاک کننده تمامی سلول های مرده و آلودگی هایی که در طول روز بر پوست تان انباشته شده اند را بزدایید. برای این منظور به کمک یک متخصص پوست نوع پوست تان را بشناسید و با محصولات مناسب نوع پوست تان در طول شب از آن مراقبت کنید. این محصولات حالت های فیزیکی مختلفی دارند.

مراقبت از پوست در خواب

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم