علائم ریزش مو و راه های جلوگیری از آن

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن0

علائم ریزش مو چه چیزهایی هستند؟

علائم ریزش مو به نوع ریزش مو بستگی دارد.

اگر کم پشت شدن موهای شما در دراز مدت و به آرامی رخ دهد، ممکن است حتی شما متوجه ریزش غیر طبیعی روزانه موهای خود نشوید. اگر ریزش موی شما به صورت انبوه است ممکن است شما به نوعی از ریزش مو به نام ریزش موی کلی دچار شده باشید که در آن کل موهای سر به ریزش مبتلا می شوند. اگر ریزش موی شما تنها به یک منطقه خاص از پوست سر منحصر شده باشد، شما به ریزش موی منطقه ای (یا طاسی منطقه ای) دچار شده اید.

مردانی که ریزش موی آنها ارثیست معمولا با ریزش مو در اطراف پیشانی و یا بالای سر مواجه می شوند اما ریزش موی ارثی در زنان معمولا در سراسر پوست سر رخ می دهد، اما با این وجود باز ریزش مو در بالای سر بیشتر خواهد بود.

از آنجا که موی سر تاثیر بسیار زیادی در ظاهر افراد دارد، معمولا کسانی که به ریزش مو دچار می شوند با مشکلات اعتماد به نفس مواجه می شوند. البته این حالت در زنان و نوجوانان و جوانان بیشتر است.

دلایل ریزش مو

  • استرس

یکی از دلایل اصلی ریزش مو استرس است. سه نوع ریزش مو با استرس مرتبط هستنداختلال مو کنی، طاسی منطقه‌ای و تِلوژن اِفلوویِم که در این اختلال پوست سر نازک شده و ریزش مو اتفاق می‌افتد. البته این ریزش موی ناشی از استرس، دائمی نیست، بنابراین می‌توانید با یوگا، تمرین‌های تمرکز یا هر ورزش فیزیکی دیگر، آن را کنترل کنید.

  • عفونت‌ها یا بیماری‌های قارچی

ریزش مو می‌تواند ناشی از عفونت‌ها هم باشد. عفونت‌های قارچی نظیر  کرم حلقه‌دار می‌تواند دلیل اصلی ریزش مو باشد که به شکل کورک آغاز می‌شود و به‌تدریج پخش می‌شود و منجر به نواحی طاس روی پوست سر می‌شود. برخی از عفونت‌ها را می‌توان به‌مرورزمان و به شکل طبیعی کنترل کرد، اما ابتدا باید مشکل را تشخیص داد و سپس بهترین درمان را انتخاب کرد تا بتوان جلوی ریزش مو را گرفت.

  •  وراثت

وراثت یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو به‌حساب می‌آید. اگر طاسی در ژن‌ شما باشد، بعید است بتوانید برای توقف آن کاری انجام دهید. باوجوداین، احتمال ریزش موی آندروژنیک در زنان، به دلیل ترکیب ژنتیکی‌شان، بسیار کمتر است، اما حتی زنان هم می‌توانند نازکی مو یا نواحی کوچک طاس را در اثر وراثت، تجربه کنند.

  •  کمبود مواد مغذی

اگر در بدن شما کمبود یک ویتامین یا ماده‌ی معدنی وجود داشته باشد، قطعاً موهای شما آسیب خواهند دید؛ بنابراین، برای جلوگیری از ریزش مو حتماً در رژیم غذایی خود، میزان درستی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی را داشته باشید.

  •  بارداری

بسیاری از زنان در دوران بارداری و پس‌ازآن، ریزش شدید مو را تجربه می‌کنند که در اثر تغییرات در سطح هورمون‌های بدن مادر در طول دوران بارداری است. البته ریزش مو در اثر بارداری، معمولاً پس از زایمان متوقف می‌شود.

  • رژیم ناسالم غذایی

یکی از عوارض رژیم‌های لاغری غیراصولی ریزش شدید مو است. در این رژیم‌ها چون مواد مغذی و ویتامین‌های موردنیاز بدن و بخصوص ویتامین‌های ضروری برای رشد مو گنجانده نشده پس این‌گونه عوارضی نیز به دنبال دارد. 

برای جلوگیری از ریزش مو و داشتن موهایی نرم و محکم کلیک کنید

ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. هر فردی به‌نوبه خود به دنبال راه‌حلی برای درمان ریزش مو می‌گردد. البته ریزش روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است و اگر تعداد تار مو بیش از این باشد، نشان می‌دهد فرد دچار ریزش مو شدید شده است. در همه حال پیشگیری بهتر از درمان است. پس برای جلوگیری از ریزش مو پیشگیری مهم‌ترین توصیه است. مو هم مانند هر قسمت و هر عضو دیگری از بدن نیاز به مواد غذایی کافی دارد تا بتواند رشد کند و از سلامت برخوردار شود. مو به دلیل اینکه در معرض محیط بیرونی و هوای آلوده قرار دارد، به مراقبت بیشتری نیاز دارد. با ما در غفاری دایت همراه باشید تا توصیه‌هایی را مطرح ‌کنیم که رعایت کردن آنها می‌تواند برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد

راه های جوگیری از ریزش مو

موهای خود را قوی نگه دارید.با موی خیس با ملایمت برخورد کنید.

بهمدل موهایتان تنوع دهید.

رژیم غذایی سالم=موی سالم.

موهای خود را در برابر حرارت و مواد شیمیایی محافظت کنید.

 

ویال گیاهی ضد ریزش و تقویت کننده مو بایوکسین Bioxsine Anti Hair Loss Herbal Formula

جهت اطلاعات بیشتر درمورد ویال گیاهی ضد ریزش و تقویت کننده مو بایوکسین Bioxsine Anti Hair Loss Herbal Formula کلیک کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم