سرم صورت چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن2

سرم صورت چیست؟

سرم‌ها محصولاتی رقیق هستند که به شکل موضعی استفاده می‌شوند و غلظت ترکیبات فعال در آن‌ها بالاست. سرم‌ها یا کاملاً مایع و یا کمی غلیظ‌تر از مایع هستند. سرم صورت به واسطه داشتن مقدار زیادی مولکول‌های فعال به خوبی به سطح پوست نفوذ می‌کند و تأثیر مطلوبی روی آن دارد. سرم‌ها دارای غلظت بالایی از ترکیبات فعال هستند و به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی نتیجه مصرف آن‌ها روی پوست قابل مشاهده است.

برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح است که چرا نمی‌توان به جای سرم فقط از یک مرطوب کننده و یا کرم صورت استفاده کرد؟ در پاسخ این سؤال می‌توان گفت که قانون سفت و سختی در این خصوص وجود ندارد، با‌این‌حال در یک مطالعه در سال 2011 استفاده از هر دو محصول باهم پیشنهاد شد. سرم سبک‌تر است و ترکیبات فعال را سریع به پوست می‌رساند؛ بنابراین بهتر است بعد از تمیز کردن و پاکسازی پوست از آن استفاده کنید. برای بهره‌مندی بیشتر از فواید سرم نیز باید روی آن از یک لایه مرطوب‌کننده و یا کرم استفاده کنید. پس در روتین مراقبت از پوست، سرم صورت بعد از تمیز کردن پوست و قبل از مصرف مرطوب کننده استفاده می‌شود.

سرم صورت

سرم‌های پوستی علاوه بر فوایدی که برای زیبایی دارند، در فرایندهای درمانی پوست هم تأثیرگذار هستند. سرم‌های درمانی پوست، محصولاتی مناسب برای درمان مشکلاتی از قبیل کدری پوست، تغییر رنگ پوست، خطوط ریز و یا آکنه هستند. سرم‌های مرطوب‌کننده‌ نیز محصولاتی هستند که در آب‌رسانی پوست نقش موثری دارند.

فواید سرم صورت چیست؟

سرم صورت از محصولاتی است که اگر آن را به درستی و متناسب با نیاز یا مشکل پوست‌تان انتخاب کنید فواید بسیاری برای شما دارد. در اینجا به چند مورد از فواید اصلی سرم‌ها اشاره می‌کنیم. با استفاده صحیح از سرم صورت می‌توانید از این فواید بهره‌مند شوید.

فواید سرم صورت

  • به سرعت جذب پوست می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده سرم‌ها سبک‌تر از مرطوب‌کننده‌ها هستند. سرم‌ها رقیق هستند و این خاصیت سبب شده است تا خیلی آسان‌تر جذب پوست شوند و به همین دلیل به عنوان اولین محصول پس از پاک سازی روی پوست استفاده می‌شوند. البته برای آماده‌سازی پوست برای جذب بهتر سرم و سایر محصولات پوستی، استفاده از تونر قبل از سرم توصیه می‌شود.
  • پوست حساس را تسکین می‌بخشد و به دلیل داشتن ترکیبات سبک‌، برای افرادی که پوست‌ آن‌ها مستعد آکنه و یا چرب است مناسب‌ است.
  • خطوط ریز و چروک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. برخی از سرم‌های پوستی حاوی ترکیباتی مانند رتینول هستند که به کاهش خطوط ریز و چروک‌های ظریف پوست کمک می‌کنند.
  • از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها محافظت می‌کند. سرم‌ها با داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رزوراترول و آستاگزانتین (Astaxanthin) از آسیب‌های ناشی از پرتو فرابنفش و آلودگی‌ها که می‌توانند منجر به پیری زودرس و چروک پوست شوند، جلوگیری می‌کنند.
  • نتایج استفاده از سرم پوست بسیار مشهود‌ است. غلظت بالای ترکیبات فعال موجود در سرم باعث می‌شود نتایج استفاده از آن در مقایسه با دیگر محصولات پوستی مشهودتر باشد.
  • از آنجا که سرم بافتی سبک دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود، بعد از استفاده باعث احساس سنگینی و یا چرب شدن پوست نمی‌شود.

سرم صورت ضد پیری

انواع سرم صورت و ترکیبات آن‌ها

وقتی بحث انتخاب سرم پوست به میان می‌آید، باید به این موضوع توجه داشت که این محصول انواع مختلفی دارد و بسته به نیاز افراد دارای ترکیبات مشخصی است. به طور کلی، سرم‌های پوست به صورت زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • سرم ضدپیری
  • سرم روشن کننده پوست
  • سرم آبرسان
  • سرم محافظت‌کننده از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد
  • سرم مخصوص پوست‌های حساس و مستعد آکنه
  • سرم ترمیم کننده پوست

سرم‌های ضدپیری

ترکیبات ضدپیری موجود در این سرم‌ها باعث تقویت فرایند بازسازی و ترمیم پوست و همچنین کلاژن‌سازی می‌شوند. این نوع سرم‌ها‌ اغلب حاوی بکوچیول (Bakuchiol) یا رتینول و یا هر دوی این مواد هستند. بکوچیول یک عصاره گیاهی است که براساس نظر دانشمندان یک جایگزین طبیعی و با عوارض جانبی کمتر برای رتینول است.

سرم‌های روشن‌کننده پوست

سرم صورت روشن‌کننده پوست سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و موادی است که مانع از افزایش رنگدانه‌ها در پوست می‌شود و به همین علت باعث بهتر شدن رنگ پوست می‌شوند. ترکیبات اصلی این محصولات شامل موادی از قبیل ویتامین C، گلیکولیک اسید، کوجیک اسید، فرولیک اسید، عصاره قارچ، ریشه شیرین بیان یا لاکتیک اسید است.

سرم ضد اکنه صورت

 سرم پوست روشن کننده

سرم های روشن کننده با صاف کردن چهره، کم رنگ کردن لکه‌های ناشی از آفتاب یا افزایش سن، متعادل کردن تن پوست، و کاهش هایپرپیگمنتیشن تاثیر خود را می‌گذارند. این سرم ها باعث روشن شدن طبیعی و درخشان شدن پوست شما می‌شوند.

سرم های روشن کننده ممکن است حاوی عصاره‌هایی مانند چای سبز ، ریشه شیرین بیان و گریپ فروت یا آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E و ویتامین C باشند. سایر ترکیبات روشن کننده این محصولات شامل اسید کوجیک، اسید فرولیک، پپتیدها و بازتابنده های نور یا پخش کننده‌های نوری است که بلافاصله درخشش بی‌عیب و نقصی به چهره شما می‌بخشد.

۳. سرم پوست ضد آکنه

سرم های ضد آکنه راهی بسیار موثر برای خلاص شدن از شر جوش و آکنه های پوستی هستند. این سرم ها از مولکول‌های کوچکی تشکیل شده‌اند که به راحتی در پوست نفوذ کرده و مواد فعال قدرتمندی را وارد آن می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با از بین بردن تجمع سلول‌های مرده پوست، باعث از بین رفتن جای زخم‌های آکنه شوند.

سرم‌های ضد آکنه پوست را سفت می‌کنند، منافذ پوست را کوچک می‌کنند، چربی اضافی را جذب می‌کنند و هرگونه قرمزی یا تحریک را به حداقل می‌رسانند.

از ترکیبات مفید این محصولات می‌توان به سالیسیلیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA)، اسید گلیکولیک، اسید سیتریک، روی و عصاره‌های گیاهی مانند درخت چای، آویشن، خیار و چای سبز اشاره کرد.

سرم صورت

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم