هیالورونیک اسید چیست و در جوانسازی چه کاربردی دارد؟

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن0

با گذشت سن، میزان هیالورونیک اسید پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه آن، پوست تدریجاً خشک می‌شود و چروک‌های کوچکی روی پوست ظاهر می‌شوند که به تدریج عمیق‌تر و بارزتر می‌شوند. این تغییرات نهایتاً باعث شل شدن بافت پوست و عمیق‌تر شدن خطوط صورت می‌شوند. هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در ساختار بدن انسان وجود دارد و نقش آن حفظ رطوبت در سلول‌های بدن است. هر مولکول این اسید در حدود هزار مولکول آب را حفظ می‌کند که باعث خاصیت کشسانی و ظاهر جوان پوست می‌شود. پس از تزریق با افزوده شدن به بخش‌هایی از پوست صورت که خاصیت کشسانی و جوانی خود را از دست داده، باعث بازگرداندن این علائم پیری می‌شود. همچنین این نوع تزریق می‌تواند در کاستن از آثار جای زخم‌های آکنه، آبله، سوختگی‌ها و غیره مؤثر باشد.

فواید و مزایای هیالورونیک اسید برای پوست

هیالورونیک اسید در حفظ رطوبت، ترمیم بافت‌ها و انعطاف پذیری پوست تاثیر گذار است؛ به علاوه مانعی در برابر میکروارگانیسم‌ها است و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کند. این ماده جایگزین مناسبی برای کاهش حجم برخی از نواحی بدن است که دچار چین و چروک و فرورفتگی شده‌اند.

به دلیل کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست دچار خشکی، پیری، ایجاد چین و چروک و از دست دادن حالت کشسانی بافت خود می‌شود؛ همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی هم آسیب‌هایی به پوست وارد می‌کند. ماده هیالورونیک اسید موثر در آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست است و در کاهش عمق چروک‌ها، جوانسازی، استحکام و کشش پوست نقش اساسی دارد. از دیگر فواید این ماده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کاهش و بهبود چین و چروک‌ پوست
  • جوانسازی و درخشش پوست
  • آبرسانی و ترمیم بافت پوست

فروشگاه سایان سنتر محصولات بی نظیر که حاوی هیالورونیک اسید هستند را دارا بوده و به شما عزیزان ارائه می دهد .جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

چه کسانی نمی‌توانند از HA استفاده کنند؟

همه افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از هیالورونیک اسید استفاده کنند؛ حتی آن دسته از افرادی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند.استفاده موضعی هیالورونیک اسید در دوران بارداری یا شیردهی هم ایمن بوده و خطری برای شما و فرزندتان ندارد. متخصصین پوست می‌توانند بر اساس شرایط و نوع پوستی که دارید، مشاوره لازم را جهت انتخاب بهترین محصول به شما ارائه دهند.

چگونه باید از هیالورونیک اسید استفاده کرد؟

همیشه بهترین راه این است که دستورالعمل روی محصول را بخوانید و محصول را به‌‌آرامی و به‌تدریج استفاده کنید. به ‌طور کلی به دلیل احتمال آلرژی‌زایی بسیار پایین، شما می‌توانید با آرامش خاطر از محصولات حاوی این ماده، طبق دستورالعمل آن‌ها استفاده کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم