رفع سریع جوش در زودترین زمان ممکن

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش
دوست داشتن0
جوش همیشه ضایعه ناخوشایندی بر روی پوست بوده که ظاهر نازیبایی داشته که گاهی همراه با خارش و سوزش است و بعضا تبدیل به یک عذاب  پوستی می‌شود.
علاوه بر جوش روی صورت، جوش‌هایی که بر روی بدن ایجاد می‌شوند نیز آزاردهنده هستند. علت جوش در نقاط مختلف بدن باید با دقت و توسط پزشک متخصص بررسی شود. بررسی علل ایجاد جوش در بدن این فرصت را به ما می‌دهد که از وجود اختلال‌هایی که ممکن است در سیستم سلامتمان وجود داشته آگاه شویم و با درمان آن‌هم به رفع این جوش‌ها کمک کرده و هم اینکه از بروز بیماری‌های جدی‌تر جلوگیری کنیم.برخی افراد ممکن است فکر کنند که جوش فقط روی صورت ظاهر می‌شود اما اشتباه است همواره شاهد بروز جوش‌هایی بر روی کمر، سرشانه و بازو بوده‌ایم. علت این جوش‌ها همیشه گزش حشرات نیست و ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که با پیگیری وعلت‌یابی می‌توان به رفع سریع جوش از صورت و یا کل بدن دست پیدا کرد. درمان جوش بدن خانم‌ ها هم به‌ صورت شیمیایی و دارویی و هم به‌صورت طبیعی امکان‌پذیر است اما مهم‌تر از درمان علت‌یابی بروز این جوش‌ها در بدن است. 
علاوه بر عواملی همچون اختلال هورمونی، بیماری پوستی و … گاهی استرس و بی‌خوابی نیز باعث ایجاد جوش می‌شود و از طرف دیگر استفاده از محصولات پوستی نامرغوب و یا تاریخ گذشته باعث تحریک پوست و ایجاد جوش بر سطح پوست بدن خانم‌ها می‌شود.
 جوش‌های هورمونی در زنان، جوش روی بازو وجوش روی شانه و به‌طورکلی رفع سریع جوش در بدن خانم‌ ها به دو روش طبیعی و شیمیایی انجام می‌شود که در این جا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

انواع جوش

  1. کورک: برآمدگی‌های کوچک که صورتی‌رنگ هستند و بر سطح پوست ظاهر می‌شوند.
  2. جوش‌های چرکی: برآمدگی‌هایی به رنگ سفید یا زرد که حاوی چرک و عفونت هستند. معمولاً این مدل جوش‌ها دردناک بوده و هنگام فشار دادن چرک آن‌ها تخلیه می‌شود.
  3. ندول: این ضایعه پوستی در عمق پوست اتفاق می‌افتد و با درد همراه است.
  4. کیست: کیست‌ها ممکن است حاوی چرک باشند و اندازه‌ای بزرگ‌تر از جوش‌دارند و معمولاً با درد همراه هستند.
  5. جوش‌های سرسفید: چربی‌های پوست به‌صورت یک سفیدی برآمده در زیرپوست خود را نشان می‌دهند.
  6. جوش‌های سرسیاه: فولیکول‌های سطح پوست به علت واکنش چربی با هوا به شکل جوش‌های سرسیاه خود را نشان می‌دهند.
علت جوش زدن
باز شدن منافذ پوست اجازه خروج بیش‌ازاندازه چربی را فراهم می‌کند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی علاوه بر دوش گرفتن پس از فعالیت‌های سنگین یا ورزشی، سعی کنید هفته‌ای یک‌بار سطح پوست شانه و کمر را پاک‌سازی کنید تا سلول‌های مرده از بین بروند.
پوست بدن انسان به‌طور طبیعی چربی تولید می‌کند که به آن سبوم گفته می‌شود هنگامی‌که این چربی در منافذ پوست گیر بیفتد آن را مسدود می‌کند درنتیجه انسداد منافذ پوستی بر روی پوست جوش یا آکنه ظاهر می‌شود. برخی فکر می‌کنند که جوش بیشتر در افرادی باپوست چرب اتفاق می‌افتد اما به‌کرات شاهد ایجاد جوش بر روی پوست‌های خشک نیز بوده‌ایم.هنگامی‌که منافذ پوست بسته می‌شوند فرقی ندارد که پوست چرب باشد یا خشک درهرصورت این انسداد با خودجوش و آکنه به همراه می‌آورد.
پوست بدن انسان به‌طور مداوم در حال بازسازی خود است در این شرایط سلول‌های مرده پوست با سلول‌های جدید جایگزین می‌شود. هنگامی‌که در این فرآیند اختلال ایجاد شود سلول‌های مرده راه منافذ پوست را مسدود می‌کنند و درنتیجه جوش پدیدار می‌شود.
ایجاد و تکثیر باکتری های مولد آکنه و جوش از دلایل دیگر ظاهر شدن جوش بدن است. این باکتری‌ها به‌هیچ‌عنوان نشان‌دهنده آلودگی پوست نیستند و به‌طور طبیعی روی پوست قرار دارند اما زمانی که تعداد آن‌ها زیاد شده و به داخل منافذ پوست نفوذ می‌کنند باعث تحریک پوست و ایجاد جوش‌های ملتهب می‌شوند.
یکی از دلایل اصلی ایجاد جوش بر روی بدن هورمون‌ها و یا آندروژن ها هستند. آندروژن ها (استروژن و تستوسترون) باعث افزایش فعالیت غدد چربی می‌شوند و درنتیجه احتمال ایجاد جوش بر روی پوست افزایش پیدا می‌کند. همچنین در دوران یائسگی و بارداری نیز احتمال بروز جوش بر روی بدن نیز افزایش‌یافته که این امر به دلیل اختلالات هورمونی صورت می‌گیرد. درمان بلوغ زودرس نیز می تواند از این موارد جلوگیری کند.
برای رفع سریع جوش می توانید از محصولات مراقبت پوستی در سایت سایان دیدن فرمایید
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم