در مورد علائم ناخن سالم و ناخن ناسالم چه می دانید؟ ناخن ها می ­توانند سرنخ هایی در مورد سلامت بدن به شما بدهند با تغییر رنگ، حالت و بافت ناخن می ­توانید به اطلاعاتی در مورد سلامتی تان دست پیدا کنید. بیشتر تغییرات در ناخن آنقدری جدی نیستند که در مورد آن نگران شوید؛ اما بعضی از موارد خاص نشان دهنده مشکلات بدن ناشی از مصرف دارویی خاص می­ باشد. 

نشانه های ناخن سالم

  • رنگ یکدست
  • سطح یکنواخت بدون فرورفتگی و برآمدگی
  • متصل به پوست
  • هلالی سفید ته ناخن بالای پوست

 نشانه های ناخن ناسالم

  • بی رنگی
  • لکه دار بودن
  • جداشدن ناخن از پوست
  • نازکی یا کلفتی
  • شکل عجیب

لکه های سفید روی ناخن نشانه چیست؟

بیشتر لکه های سفید روی ناخن به دلیل ضربه های خفیف و در نتیجه زخمی شدن محل تکثیر سلول های ناخن ظاهر می شوند اما در صورتی که به طور ناگهانی تعداد زیادی از این لکه های سفید را روی ناخن سالم مشاهده کردید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید زیرا این لکه ها ممکن است نشان دهنده یک عفونت یا بیماری باشد اما بر خلاف تصور بیشتر مردم، بروز این مشکل ربطی به کمبود کلسیم و یا سایر ویتامین ها و مواد معدنی ندارد.

ناخنک چیست؟

ناخنک یا پتریژیوم، چسبندگی مقاوم قسمت انتهایی بستر ناخن به صفحه ناخن است. به طور طبیعی باید منطقه نوک ناخن از بستر زیرین جدا و آزاد باشد ولی در 20 درصد موارد ، بیماران در این منطقه چسبندگی، درد دارند. دلیل آن در 40 درصد موارد ، اختلال های جریان گردش خون نوک انگشتان و کاهش میزان خون رسانی و در مواردی هم ژنتیکی است.

سوهان ناخن چیست؟

سوهان کشی ناخن یکی از مهمترین مراحل مراقبت از ناخن است. هنگامی که ناخن های خود را سوهان می کشید، از آنها در مقابل شکسته شدن، لب پر شدن محافظت می کنید. همچنین با سوهان کشی به راحتی می توانید ناخن را به هر شکلی که مد نظر دارید فرم دهید. ابزار اصلی مورد نیاز برای فرم دهی ناخن، سوهان می باشد. به همین دلیل آشنایی با انواع سوهان ناخن حائز اهمیت است.

سوهان کاشت ناخن به دو دسته تقسیم می شود:

1-سوهان دستی کاشت ناخن

2-سوهان برقی کاشت ناخن 

نکات لازم برای استفاده از سوهان ناخن

قبل از سوهان کشیدن ناخن ها حتما دستها را با آب و صابون بشویید و زیر ناخن ها را مسواک بزنید تا کاملا تمیز شوند و با حوله کاملا خشک کنید که رطوبتی روی ناخن ها نماند. مرطوب بودن ناخن ها باعث میشود حالتی شکننده داشته باشند. 

دستگاه سوهان برقی ناخن مانیکور پدیکور ناخن نیل دریل 2021

دستگاه سوهان برقی مانیکور پدیکور یکی از ابزارهای اصلی،کاشت ناخن به شمار می آید،برای اشنایی با آن کلیک کنید.

آموزش روش صحیح استفاده از سوهان ناخن 

ابتدا ناخن ها را با کمک ناخن گیر مرتب کنید در صورتی که میخواهید فرم مربع به ناخن هایتان بدهید در ابتدا با ناخن گیر بالای ناخن ها را صاف و خطی بگیرید و اگر میخواهید ناخنتان فرم بیضی داشته باشد فرم کلی هلال مورد نظرتان  را با استفاده از ناخن گیر ، روی ناخن ایجاد کنید.